Genomgång: Plats 2

Skarphagens IK:

Förra årets placering:
6:a

Träningsmatcher:
Skarphagens IK - Kimstad GOIF 1-0
Skarphagens IK - FF Jaguar 4-1
Skarphagens IK - Åby IF 1-0

Nyförvärv:
Christian Persson - Klubblös
Mattias Pettersson - Eneby BK
Linus Battel - Eneby BK
Emil Greberg - Hagahöjdens BK
Tobias Knutsson - Lindö FF
Tom Jansson - Lindö FF
Anel Begovic - NIF Bosna
Stefan Hammarström - FF Jaguar

Spelarförluster:
Tobias Stolt (Dagsbergs IF)
Adam Nilsson (Drothems IK)
Benny Bergström (Drothems IK)


Intervju med tränaren:

Dina ord om försäsongen?
Om man ser till matcherna vi spelat på försäsongen är jag nöjd resultatmässigt, 4 vinster och 11-1 i målskillnad mot division 4 och 5-lag, sen kan man önska lite mer spelmässigt men vi jobbar på det.

Någon spelare som du vill framhäva hittills?
Framhäva nån spelare är svårt, tycker alla har visat på bra inställning och driv hittills så jag får nog passa på den frågan.

Bästa spelaren i division 5 utan att välja någon i ditt egna lag?
Om jag nu inte får välja någon ur mitt egna lag så väljer jag Macke Fredriksson i Loddby, han kommer bli väldigt viktig för dom och har alltid haft en bra inställning som drar med sig sina lagkamrater under matcherna, sen kan han avgöra matcherna med sina passningar oxå, tyvärr...

Dina tankar om årets division 5 Östra?
Tror det kommer bli en jämn serie i år och det lär svänga en hel del i toppen. Flera lag har värvat väldigt bra i år så det kommer bli en rolig serie med många kvalitetsspelare inblandade.

Din målsättning för ditt lag? Vart satsar ni på att komma?
Vi ska börja med att förbättra vår position från förra året så får vi se hur långt det räcker.

Något mer du vill lägga till?
Tycker det är ett bra initiativ att driva bloggen och jag vet att grabbarna är inne och läser den dagligen, även jag håller mig uppdaterad. Ett roligt och bra forum om man håller det på rätt nivå.


Då tackar ja för tiden och önskar dig o ditt lag stort lycka till i serien.

//Tills nästa gång

Kommentarer
Postat av: Div 4

Skarpis vinner 5an !

2012-04-18 @ 20:41:52
Postat av: Wtf

Själv skull jag tippa dem före Lindö

2012-04-18 @ 20:59:39
Postat av: Hagen

Skarphagen-Kuddby är flyttad till söndag klockan 11:00 på nya parken.

2012-04-18 @ 21:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0