Genomgång: Plats 10

Åbackarnas BK:
Förra årets placering:
1:a i division 6 Norra

Förra året sprang man hem ett avancemang tillsammans med KFUM Trix i Divsion 6 Norra. Inga rörelser i truppen, det ända man har förstärkt med är en ny tränare i Muffe Bajrakarevic.

Träningsmatcher:
Åbackarnas BK - Smedby J 1-2
Åbackarnas BK - IK Klockartorpet 6-1
Åbackarnas BK - Kickback 0-0
Åbackarnas BK - Vånga IF 1-3
Åbackarnas BK - Hageby IF 2-3
Åbackarnas BK - Drotheims IF 2-5
Åbackarnas BK - Katrineholms AIK 7-0
Äbackarnas BK - Ringarums IF 3-3
Åbackarnas BK - Chile Unido

Nyförvärv:

Spelarförluster:

Intervju med tränaren:

Dina ord om försäsongen:
Som ny tränare och med flera nyförvärv, tar det tid att spela ihop laget, resultat i träningsmatcher är sekundärt. Mina grabbar tar åt sig mina idèer och steg för steg går mot den total fotboll som jag eftersträvar, träningsmatcherna har givit oss de svar vi söker och vi är inne i slutfasen av vårt bygge, till serie premiären vet jag att vi kommer komma förberedda.

Någon spelare som du vill framhäva hittills?
Överlag så har alla som varit hemma & tränat utvecklats och visat fram fötterna, i truppen finns ingen spelare över 21 år, mina förhoppningar är att jag skall hjälpa till att individen tar ett eller flera steg framåt i utvecklingen under säsong, och jag ser mycket potential i truppen.

Bästa spelaren i division 5 utan att välja någon i ditt egna lag?
Mikael Nilsson Skarphagen

Dina tankar om årets division 5 Östra?
Mycket jämnare serie än förra året, tror att det lag som kan hålla en hög lägsta nivå kommer vara de lagen som kommer slåss i toppen.

Din målsättning för ditt lag? Vart satsar ni på att komma?
Att på så få matcher som möjligt ta 25 p, vilket jag tror räcker för nytt kontrakt, när vi väl gjort det sätter vi nya mål

Något mer du vill lägga till?
Att folk slutar med pajkastningen på sidan, borde respektera bloggaren och oss som är intresserade av sansade diskutioner kring 5an...

Då tackar ja för tiden och önskar dig o ditt lag stort lycka till i serien.

//Tills nästa gång


Kommentarer
Postat av: Martin

Aldrig att åbackarna inte tar sig högre än 10:a i denna serie, de kommer att hamna på flera placeringar uppåt i tabellen.

2012-04-11 @ 19:33:14
Postat av: cola

tror faktiskt oxå åbackarna kommer komma rätt mkt högre än 10a...tror de kommer slås i topp 3 : )

2012-04-12 @ 11:31:55
Postat av: B

Vi får väl se om man kan motbevisa, alltid roligare att vara underdog. Baserat på träningsmatchresultaten är väl en lägre placering inte feltippat.

2012-04-12 @ 11:46:21
Postat av: N

Ni fick inte med att man slog tillbaka Dagsberg med 5-2, samt att man mot Drotheim spelade med ett lag i första och då ledde med 2-1 och sedan bytte ut hela laget till andra.....

Jag tror man är bättre än Krokek, NFF, Ringarum i alla fall...

2012-04-12 @ 12:05:42
Postat av: D

Åbackarna har några nyförvärv som är riktigt starka!

2012-04-12 @ 12:09:18
Postat av: S

Åbackarna har fått Alex tapia (IFK) Filip Lindmark (gamla smedby) Viktor prill, Martin åkervall (smedby ais) som alla kommit igång på slutet.

2012-04-12 @ 13:08:30
Postat av: Till N

Jag hoppas du inte är seriös? Dom kan väl inte ta hänsyn till att dom mötte massa spelare i halvtid? Ska dom säga så i serien med? Nej men vi ledde i halvtid...Det är ju resultet efter 90 minuter som räknas... Börjar bli små trött på alla ursäkter om Åbackarna hit o dit.

2012-04-12 @ 13:51:36
Postat av: Till N 2

Så du menar att han ska skriva matchen mot drothem som två matcher på 45 minuter? Många lag som byter mycket under träningsmatcher så det är inget Åbk är ensamma om. Är heller inget annat lag som skriver att det borde stå olika resultat beroende på hur många byten man gjorde under matchen.



Lite komiskt om ett lag gör fem byten efter 30 min och fem nya efter 60. Då kan man säga att de spelade tre matcher på 30 minuter vardera och få med tre olika resultat från matchen :)

2012-04-12 @ 19:22:48
Postat av: u mad bro?

Orkar inte läsa komentarer längre. det var ett jävla tjat om Åbackarna. vi får se hur det gåt för dem i serien. men ska jag själv tippa på vart dem kommer i serien så blir det nog inte så högt upp, i mitten kanske. det är i stort sätt ett helt nytt lag, ja, men dessa killar har länge känt varandra och spelat med varandra sen tidigare, på fotbollsgymnasium m.m. Men dem är inte det ända lag som värvat mycket. Ringarums IF te.x. dem har 8 nya killar bara ifrån Söderköping. runt 10-12 nya snackar vi om till den här säsongen. tycker dem har visat sig starkare på de matcher jag sätt dem än alla de jag sätt Åbackarna spelat. Dem möter Lindö FC imorgon som jag ska åka och kolla på. Vinner dem så slår man Lindö och alla andra som tippat dem som segrare på näsan.



Måste också passa på att berömma sidan och dess skapare, riktigt kul och starkt att du lägger ner så mkt tid på det här. Synd att man då skriver ointressanta kommentarer och inte står för vem man är.



MvH Jens A

2012-04-12 @ 23:08:16
Postat av: MR. C

i division 5 finns det mycket erfarenhet. spelare som spelat högt o.s.v. Åbackarna har för ungt lag för att komma högt upp i tabellen i år. men nästa år kan dem fightas om att gå upp tror jag. Ringarum som senaste kommenteraren (JENS) prata om har också ett ungt lag, men rutinerat backlinje. Dem har en trygghet bakot så.. Lindö FC tror jag fightas med Lodby i år i toppen. Ringarum på 3:e eller 4:e plats

2012-04-13 @ 06:49:05
Postat av: hej hej

Hej Johan abrahamsson :) du är fin

2012-04-13 @ 22:34:59
Postat av: hej hej

jens menade jag

2012-04-13 @ 22:35:33
Postat av: Jens

Andersson om jag får be...

2012-04-14 @ 00:16:31
Postat av: farre (spelare i ÅBK)

Vill bara på peka att de heter "Åbackarna BK", inte "Åbackarnas BK"

2012-04-17 @ 22:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0